Je tady přede mnou jednodenní cesta do Prahy ke zdokonalení mých fotografických dovedností a v tomto článku bych chtěl shrnout mé pocity z cestování soukromými dopravci na páteřní lince Ostrava-Praha.
Svou ranní cestu jsem spojil s vlakem LE 1350, který vyjížděl z Ostravy hl. n. v 4:31 bez zpoždění. První co mě na tomto vlaku překvapilo byla průchodnost celého vlaku, takže když někdo, kdo má zakoupený lístek do economy třídy mohl volně nastoupit do bussiness třídy a projít celým vlakem ke svému místů. To v případě, že žádáte v bussiness třídě ticho pak není možné. Premium třída je oddělena a za dobu mé jízdy tam bylo plno. Sedačky jsou docela pohodlné v bussiness třídě a je zde dostatek místa na nohy i s malým kufříkem. Po upozornění ja mám 205 cm. Infopanel nad mou hlavou byl po dobu cesty nefunkční, ale v Premium třídě a druhá tabue u nás funkční byla. Odkladací pultík je velmi malý že bokud na něm mate položený mobilní telefonu, vodu, tak již se zde nic nevleze
Káva byla podávaná v kelímku alá „káva s sebou“. Což je podle mě nevhodné a nepraktické. K pití jsem dostal čistou Ondrašovku. Tiramisu, které jsem měl také v ceně jizdenky byla vynikající a skvěle balena pro vlakové potřeby. Záchod je společný pro premium, bussiness, část economy.
Na infopanelech je ukázáno, kdy budem v další stanici, jaká je předpověď a něco postřehy o trati. Třeba když jsem se šel podívat já, tak jsem byly na půl cesty mezi Olomoucí a Pardubicemi a projížděli jsme Krasikov-Holešov, kde je mnoho tunelů. Jak jsem psal výše musel vstát, protoze muj infopanel nefunguje.
Ještě dodatek stevard tady pravidelně obchází a jako opravdu kmitá. Ale teď za Olomouc své obchůzky omezil.
Teplota ve vlaku je na můj vkus příliš vysoká. Až moc přetopeno podle mě.
Nyní bych se rád vyjádřil k intranetu – vlakový chat byl nefunkční, hlásilo to, že není k dispozici žádná místnost. Filmů je dostatek v nabídce, kdy si každý vybere, ale jelikož nemám s sebou sluchátka a je tady se mnou spící kolega, tak nemohu rušit. Hry – tato položka vám najede a obyčejnou stránku s online hrama. V informacich o vlaku je venkovní teplota, rychlost (110-160 km/h) ) a kamery, které jsou jen maličko zpožděné. Sekce noviny je nějaký studentský měsičník. Sekce rádio je spolu s koule.cz vyběr nějakych picniček, Taktéž nechci rušit kolegu.
Pár laických postřehů z jíždy. Skříň je velmi nepraktická podle mě. Jelikož se až moc naklápí, tím vám jezdí po desce vše co není nějak přichycené. Já to vyřešil ta, že jsem vše přimáčkl notebookem k sobě. Skříň jak se mnoho natřásá a nahýbá tak by bylo slžité cokoliv psát ručně pro mě je přílíš nestabilní,
Doufám že jsem postřehl vše moje zpáteční cesta bude pojena s mým oblíbeným dopravcem Regiojet, a.s.
CESTA ZPĚT –
jelikož se mi měnili plány, tak cestu zpět jsem narychlo přebookoval lístek. Obsluha v baru byla ochotna a na přebookaci lístků mi uvolnila počítač od lidi, kteří nepracovali na strankach Regiojet.cz. Lístek byl přebookovany, tak jsem utíkal na nastupiště jelikož bylo pět minut do odjezdu vlaku. Jako vždycky dostali povoleni 3 minuty před odjezdem k nastupu cestujicich. Já omylem nastoupil na druhý konec vlaku, tak jsem pak za jízdy jej musel celý procházet. Oficiálně jsem měl sedět ve velkoprostorovem voze o elektřiny což mi vyhovovalo.Ale po přebookaci, tam byl jen relax vůz jen s jedním místem proti směru jízdy, tak jsem si vzal kupé pro 6. Sedělo nás tam 4 a jedno děcko. Více informací na mém facebooku.
Cesta rychle ubíhala protozže jsme se v kupé zakecali. Obsluha byla vždy rychlá a vše vyřídila co v nejkratší chvíli. Sezení v tomto kupéčku bylo v tzv. modré zóně (jenže ja měl plný lstek a jen ja vůl jsem nevěděl co je to za vagon. Žádný kožené sedadla jak je zvykem u RegioJetu. V kupé bylo málo místa na nohy, proto říkám, že ode dneška už jen velkoprostorové vozy. Zpoždění bylo jen 5 minut, což je v normě jelikož na trati bylo nějaké zpomaleni. Co dál říci můj názor na RegioJet znáte.